Translate

onsdag 27 april 2011

Hotelldöden.... eller?

Har haft funderingar några dagar angående det här med vänner speciellt nu när man är på turne i vårt avlånga land. Vem skall man besöka spciellt nu när man är i Stockholm där jag bodde i nästan 10 år eller hur länge det nu var? Har av dessa anledningar rätt mycket kompiar här och det faller dig naturligt att kanske besöka någon varje gång jag är uppe. fick först en eventuell inbjudan om att kanske grilla, detta var lite beroende på om sviterna efter en kraftig allergi reaktion hade lagt sig, nu hade de inte det så det blev lagt på is. Tråkigt men fullt förståeligt. Hade det lite på känn har lite aning om hur man mår efter att varit utsatt för en sådan reaktion. Man blir trött, matt och vill bara sova. Det får jag ta en annan gång.
Stack ut och sprang i 45 min sedan 30 min i gymmet istället, hade efter detta planer på att besöka andra kompisar, kom sedemera på att jag var lite seg behövde jobba lite så beslutade mig för att stanna på hotellet.

Tog med mitt jobb till restaurangen, beställde in en kanna vatten en pilsner och Ceasar sallad, inte bra men helt ok. Jag som är en social människa måste ju prata med folk så bordsgrannarna blev slagna i huvudet av Patriks vilja att prata med någon. Rätt som det var dök en kompis upp! Tyckte att jag sett en bekanting i ögonvrån men reflekterade inte egentligen på det det var väl ingen här som jag kände tills Biltvättarn kom förbi och pratade, han var på någon refresh för att kunna flyga. Där blev vi sittandes och pratade tills klockan var 12. Kul detta egentligen vi har egentligen inte haft någon kontakt på ett bra tag men nu var det som det var igår, En massa historier blev det samt naturligtvis en massa jobb samtal. Det är så vänner skall vara. Kan ju inte relatera hela samtalet men det var vansinningt trevligt. Världen är bra liten.
nu är det natta. Så här skall alla hotell vistelser vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar