Translate

måndag 11 april 2011

Delete......

Det var ju lite intressant att skriva lite även om ingen läser det jag skriver ännu. :)
Har funderat hur det fungerar i livet egentligen, jag har säkert inte rätt men tycker att det är märkligt att man bara deletar....... Det är så vanligt idag man lever så snabbt och hysteriskt att man bara har tid och tänker på sitt eget, inget fel i det, tvärtom. Men man bör ha influenser från annat än jobb.
För att ta ett exempel så är det lättare att hitta fel och brister hos personer än att se det positiva. De arbetsplatser som jag varit på och även andra jag pratat med upplever det så. Det pratas gärna skit om ditt och datt alla frossar gladeligen.
Det är då jag kommer till deletandet, det är lätt att bara plocka bort och plocka bort hela tiden. till slut sitter man där på sin kammare i sin ensamhet. Bilder på personer man inte tycker speciellt bra om längre deletar man, de är borta för alltid, bilderna alltså. Personerna är i allra högsta grad levande och finns där och rätt som det är så dyker de bara upp. och dessutom är de trevligare än vi kom ihåg dem från förr.

Vad jag vill säga med detta? Se det goda med alla runt omkring alla förtjänar en andra chans. Sluta deleta alla som inte passar in just då de kanske passar nån vecka senare?

1 kommentar:

  1. Just det där med fel och brister håller jag verkligen med om! Är det så överallt eller typiskt i Jönköping? När det kommer in en ny människa i gruppen, så upplever jag att alla först ser alla nackdelar. Sen ska personen i fråga bevisa motsatsen, innan han/hon blir godkänd. Det borde vara tvärtom...

    SvaraRadera