Translate

tisdag 26 april 2011

Mycket funderingar nu.

Kanske låter märkligt för vissa :) men hjärnan går på högfart nu. Mycket att fundera på inte minst projekten på Hjalmarsro. Trädgården skall iordningställas, har egentligen inte så höga krav när det gäller detta bara det är ordning och reda vilket kan vara nog så svårt med 4330 kvadratmeter gräsmatta och 17 äppelträd som skall klippas. Har just börjat klippa det största av de jag har, nu får man betala priset för att inte ha klippt det på ett antal år.... Nåja det är ju skönt att vara ute. Nu var det ju inte bara trädgården, båten skall fixas så att man kan åka en liten tur i sommar. Det blir till att lämna motorn på service den har inte varit så tillförlitlig det senaste. Parkeringen skall grävas ut och grusas, huset skall dräneras men det är ju inget jag gör själv direkt. Märkligt är bara att när man kontaktar företag som gör detta så åtar de sig jobben men sedan händer inget...... märkligt sätt att driva företag tycker jag. Man får jaga dem med ljus och lykta.
Köket som jag nämnt flera gånger tidigare är ju på gång..... eller, kanske måste ringa ett extra samtal?
Sedan finns det naturligtvis ett antal små projekt som jag funderar på, om det blir något av dem återstår att se.
På det personliga planet har det varit tumultartat den senaste tiden och det är egentligen en stor anledning till varför jag skriver här. Hade inte tänkt att gå in på detaljer. Tror inte någon har intresse av detta ändå, det blir ett kapitel i boken jag skriver om den nu blir klar, det är troligtvis något jag skriver för mig själv och antagligen ingen har intresse av att vare sig publicera eller läsa det eventuella som utmynnar i skrivandet.
Nåja det var lite kort om mina brydderier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar